Klachten, Garantie & Reparatie
- Wanneer je een foutief of defect product hebt, kun je hier via een online formulier een klacht indienen of door het modelformulier van herroeping te sturen via e-mail naar [email protected]
- De garantie is je wettelijk recht om te klagen over eventuele gebreken van aangekochte producten. Mocht er sprake zijn van non-conformiteit, dan zijn wij wettelijk verplicht om jou als klant te helpen met de problemen. Dit houdt in dat wanneer het product niet voldoet aan de beloofde eisen en wat de koper er redelijkerwijs van mag verwachten, je het recht hebt op wettelijke garantie.
- Heb je een klacht over onze dienstverlening? Je bent altijd welkom om contact met ons op te nemen via e-mail: [email protected] of via telefoon: 085 301 55 55
- Wanneer de klant producten aan Proshop a/s verstuurd waarbij de door de klant aangegeven fout of het defect niet kan worden geconstateerd.
- Wanneer de fout of het defect te wijten is aan door de klant geïnstalleerde software van derden. We raden je daarom aan om te testen of de fout ook zonder deze software van derden voorkomt. Proshop a/s test alle producten in de oorspronkelijke configuratie.
- Betreft de garantieclaim een onderdeel in een computer die niet door Proshop a/s gebouwd is, dan wordt een uur in rekening gebracht voor de tijd die nodig is voor het demonteren van dit onderdeel, en het testen van de computer in zijn geheel. Dit is ook van toepassing wanneer meerdere losse hardwarecomponenten worden ingezonden die elk getest moeten worden.
- Wanneer de oorzaak van het defect te wijten aan door de klant veroorzaakte fysieke schade of vloeistofschade, of het product anderszins behandeld is, op een wijze die niet in overeenstemming is met de instructies van de producent.
- Wanneer je een klacht indient, word je gevraagd een foutomschrijving in te vullen. Hier is een korte uitleg van hoe we graag willen dat je elke stap beantwoordt:
- Gebeurt de fout periodiek?
- Als het defect niet permanent is, maar slechts af en toe optreedt, antwoord dan ''ja''.
- Als de fout constant is, antwoord dan ''nee''.
- Als je twijfelt, antwoord dan ''weet niet''.
- Beschrijving van de fout:
- Geef een korte beschrijving van waar en hoe de fout op je product kan worden gedetecteerd.
- Gebeurt de fout periodiek, dan is het belangrijk dat je beschrijft hoe vaak de fout optreedt.
- Link naar een video of een foto van de fout.
- Serienummer / IMEI-nummer:
- Als het product een serienummer heeft, schrijf dat dan hier.
- Als je een mobiele telefoon inlevert, typ dan hier het IMEI-nummer.
- Eventueel wachtwoord om in te loggen op de machine of het besturingssysteem:
- Wij hebben je wachtwoord nodig om in te loggen op het product en de fout te onderzoeken, als je bijvoorbeeld een computer, tablet of mobiele telefoon stuurt.
- Is het product compleet? (zijn alle onderdelen bijgevoegd)
- Idealiter hebben we alle onderdelen van het product nodig om de garantieclaim te kunnen behandelen. Dit vergemakkelijkt de afhandeling - en in het geval dat je garantie wordt geaccepteerd zal dit het proces van het omruilen van het product of het terugbetalen van je geld verkorten.
- Antwoord "ja" als je alle onderdelen opstuurt.
- Antwoord ''weet niet'' als je twijfelt.
- Antwoord ''nee'' als je niet alle onderdelen opstuurt.
- Heb je nog opmerkingen over de klacht?
- Je kunt bijvoorbeeld je eigen klantnummer invullen, als je niet de oorspronkelijke koper van het product bent.
- Gebeurt de fout periodiek?
Niet gevonden wat je zocht?
Voor verdere vragen kan je altijd contact met ons opnemen
Stuur een e-mail naar Proshop als particuliere klantStuur e-mail
Bel ons op
telefoonnummer 085 301 55 55Bel ons
telefoonnummer 085 301 55 55Bel ons
Stuur een e-mail naar Proshop als zakelijke klantStuur e-mail